JONGE OUDERS EN HET GELOOF

GOED NIEUWS VOOR JONGE OUDERS!

Heb je dat ook wel eens, dat je geen antwoord weet op de vragen van je kinderen?

B.v. hoe hoog is de kerktoren? of Waar woont Jezus eigenlijk? Wij willen graag met jullie antwoord gaan zoeken op vragen die je kind of jou bezig houden.

“Ik ben er voor jou!”

Binnenkort willen we drie avonden organiseren in Zaal Van Loon, Frans Strouxstraat 1, met als thema: “Ik ben er voor jou!” Het zullen drie avonden worden waarbij op een hele laagdrempelige én gezellige manier iets wordt aangereikt aan (jonge) ouders over het geloof.

Mijn kind doet de Communie, en nu?

Misschien heb je je kind laten dopen, zet je met je kind een kerststalletje op in december, of steek je wel eens samen een kaarsje aan bij Maria in de kerk. Als het kind lessen gaat volgen m.b.t. de Eerste Heilige Communie of het Vormsel, zitten sommige ouders toch wel met vragen. “Waar sta ik eigenlijk zelf in mijn geloof?”; “Wie is Jezus voor mij?”; “Hoe leg ik sommige dingen uit aan mijn kind?”; “Hoe kan ik er zijn voor mijn kind?” etc.

Gesprek – luisteren – interactie

Op deze avonden willen we samen (onder het genot van een kopje koffie) in gesprek gaan en dingen aanreiken waar je hopelijk enthousiast mee verder kunt of kracht uit kan putten. De avonden zijn gratis en worden geleid door catechiste Désirée van Breugel, maar een vrije gave mag altijd!

Hieronder de data van deze drie thema-avonden “Ik ben er voor jou!”

–          Dinsdag 19 oktober: 20.00-21.30 uur

–          Dinsdag 9 november: 20.00-21.30 uur

–          Dinsdag 7 december: 20.00-21.30 uur

I.v.m. de organisatie willen we je vragen om je vooraf aan te melden via het parochiekantoor (geopend iedere dinsdag en woensdag 10.00-12.00 uur), of via het volgende mailadres: jeugdengezinstramproy@gmail.com  .  Graag vermelden in de mail: je naam, adres en telefoonnummer. Na opgave krijg je een bevestiging.

Jezus zegt: “Ik ben het Licht van de wereld, wie Mij volgt, dwaalt niet rond in duisternis…”

Hij wil er onvoorwaardelijk voor ons zijn op onze levensweg – “Ik ben er voor jou!” – Maar…durven wij ons hart voor Hem te openen?

Geloven doe je samen, dus… voel je welkom!

Thema van de drie avonden is: “Ik ben er voor jou!”

1e avond: onderwerp “Ga het gesprek aan.”

2e avond: onderwerp “De Bijbel; niet zo maar een boek!”

3e avond: onderwerp “Geloof in het gezin”