Diensten en opening kerken tijdens kerst 2020

HET WORDT EEN BIJZONDERE KERST DIT JAAR MAAR UW KERKEN ZIJN ER TOCH KLAAR VOOR!

“Deze Kerstmis wordt een heel bijzondere, zeker ook voor parochies. Ik begrijp goed dat niemand blij is met het afgelasten van de nachtmissen, maar het is dit jaar niet anders.” Dat zegt bisschop Harrie Smeets in een reactie op het besluit dat de gezamenlijke Nederlandse bisschoppen hebben genomen om op Kerstavond geen publieke nachtmissen te laten plaatsvinden.

“Het zal zeker een Kerstmis worden die we nooit zullen vergeten,” zegt Mgr. Smeets. “Maar misschien ook een Kerstfeest dat, zoals paus Franciscus deze week zei, kansen biedt om ons meer op het authentieke kerstverhaal van de geboorte van Christus te richten en minder op de wereldse en commerciële kanten van het feest.”

De diensten in onze parochies zijn als volgt

Donderdag 24 december Geen nachtmissen conform het advies van de bisschoppen.

Vrijdag 25 december
8.15 te Stramproy
9.45 te Stramproy
14.00 t/m 17.00 uur Stramproy: kerk open voor een bezoekje aan de kerstal of en kaarsje te branden
10.00 t/m 13.00 uur Tungelroy: kerk open voor een bezoekje aan de kerstal of een kaarsje te branden
11.15 te Altweerterheide

Zaterdag 26 december
9.30 te Tungelroy
11.00 te Swartbroek

Zondag 27 december
9.30 te Stramproy
11.00 te Altweerterheide

Aangezien er slechts 30 parochianen aanwezig mogen zijn in de kerken vragen we U om zich vooraf op te geven.

In Altweerterheide is dat bij Wendy Janssen tel. 06-83083800

In Stramproy is dat bij Tjeu Ramaekers tel. 0495-562279

In Tungelroy is dat bij Annelies Hermens tel. 0495-566050

Parochianen die zich al opgegeven hebben hoeven dit uiteraard niet nogmaals te doen.