lezing Maria Mater Kring: De encycliek Laudato si’ van paus Franciscus

maandag 11 januari 2016, 12:00 - 13:30

€2,00

Nooit eerder heeft een paus zich in een encycliek uitgesproken over de noodzaak van verantwoorde ecologie en behoud van de schepping. Paus Franciscus oogstte hiermee kritiek van klimaatsceptici. Waar eindigt het recht van spreken van de theologie? Mag zij het terrein van de natuurwetenschappen betreden? En op welke vragen antwoordt de paus precies in deze milieu-encycliek?
Op deze vragen wordt ingegaan door Dr. Lambert Hendriks, priester van het bisdom Roermond. Hij doceert moraaltheologie aan het Groot-Seminarie Rolduc, waarvan hij tevens vice-rector is en met ingang van 1 januari 2016 rector.

De bijeenkomst duurt van 13:00 uur tot 14:30 uur. Het dagprogramma begint al om 10:00 uur met overweging, gebed en eucharistieviering.

maandag 11 januari 2016
Kosten: