• Dit evenement is voorbij.

lezing Maria Mater Kring: De bisschoppensynode over huwelijk en gezin

maandag 23 november 2015, 12:00 - 13:30

€2

De bisschoppensynode over huwelijk en gezin (oktober 2015) evenals de synode die hierop een jaar eerder de voorbereiding vormde, heeft veel verwachtingen gewekt. Hoe brengt de Kerk haar leer over huwelijk en gezin bij de tijd? Hoe wil zij de huwelijksmoraal vertalen naar vandaag? Welke verwachtingen bestaan er in de Europese landen? En op welke heel eigen vragen vanuit andere continenten heeft de synode willen antwoorden?
Op uitnodiging van de Maria Mater Kring Stramproy zal dr. H. van der Meer SJ hierover een inleiding verzorgen. Pater van der Meer is Jezuïet, hij was docent moraaltheologie en rector van het Groot-Seminarie Rolduc en officiaal van het Bisdom Roermond.
De bijeenkomst duurt van 13:00 uur tot 14:30 uur. Het dagprogramma begint al om 10:00 uur met overweging, gebed en eucharistieviering.

Datum:
maandag 23 november 2015