• Dit evenement is voorbij.

thema-avond mantelzorg

donderdag 10 januari 2019, 18:00 - dinsdag 15 januari 2019, 20:15

€3

Op dinsdagavond 15 januari 2019 van 19.00 tot 21.15 uur organiseert de paus-Franciscus-groep een thema-avond over mantelzorg. Die avond spreekt Ivonne Berkers, stafmedewerker van Mezzo, de landelijke vereniging van mantelzorgers (die per 1 januari overigens werd omgedoopt tot MantelzorgNL). Zij geeft toelichting over praktische zaken en regelgeving rond mantelzorg. Ook spreken enkele mensen van binnen en buiten ons parochiecluster over hun eigen ervaring als mantelzorger, en is er gelegenheid om in gesprek te gaan over eigen ervaringen. Verder staan we stil bij de Bijbelse onderbouwing van mantelzorg (denk aan de zeven werken van barmhartigheid). We sluiten deze avond spiritueel af met een korte viering die wordt gezongen door het Taizékoor (van 20.45 tot 21.15 uur).

De avond begint om 19.00 uur in ’t Österke (de sacristie van de kerk).

Van harte bent u uitgenodigd voor deze avond!

Tevens willen wij u alvast uitnodigen voor twee bijzondere avonden te weten:

maandagavond 18 februari – de leeuw en het lam. Spiritualiteit, psychotherapie en de genezende kracht van de christelijke mystiek. Door Patrick Lens OP;

maandagavond 25 maart – katholieke journalistiek in voor de Kerk roerige tijden. Door Anton de Wit, hoofdredacteur Katholiek Nieuwsblad.

Begin:
donderdag 10 januari 2019, 18:00