Wie ben ik? Even voorstellen…

Amalraj ArockiamMijn naam is Amalraj Arockiam. Amalraj betekent ‘onbevlekte ontvangenis’ en mijn familienaam is Arockiam, hetgeen ‘gezondheid’ betekent. Mijn aanspreeknaam is gewoon Amal, veel gemakkelijker uit te spreken. Als geheugensteuntje om mijn naam te onthouden, kunt u denken aan prinses Amalia. De oudste dochter van de koning en koningin van Nederland. Ik kom uit Tamilnadu, een staat in het zuiden van India. Ik groeide op als jongste zoon in een landbouwersgezin met vijf kinderen.

Als kind was ik misdienaar en koesterde de wens om te gaan studeren en priester te worden. Ik heb mijn opleiding als priester in India gehad. Daar ben ik 10 jaar priester geweest.

Sinds oktober 2011 ben ik in Nederland, waar ik door Emeritus bisschop van Roermond Frans Wiertz in september 2012 benoemd werd tot kapelaan van het cluster Nuth, Hulsberg, Wijnandsrade en Vaesrade. Ik voelde me thuis in deze prachtige, groene omgeving.

Afgelopen 7 jaar heb ik veel dingen in de parochies van het cluster Nuth geleerd.

Mijn vader is in 2010 november overleden. Mijn oudste broer overleed in september 2012 en mijn moeder in oktober 2012. Toen ik mijn oudste broer en moeder achterelkaar verloren had, kon ik de liefde en de bezorgdheid van de parochianen als een broer en een moeder ervaren.

De ervaring zal het leren welke rol ik als pastoor of herder of broer in jullie gemeenschap kan spelen. Er zijn verschillen, maar nog veel meer overeenkomsten. Laten wij in het cluster van Stramproy, Tungelroy, Altweerterheide en Swartbroek vol vertrouwen samenwerken in de liefde van God en werken aan de groei, bloei en de oogst van onze parochies in Zijn Naam. Laten we samen optrekken naar het Koninkrijk van God op aarde.

Met vriendelijke groeten,
pastoor Amal